Jste zde

Schlick 2000 a pěší trasy, 2. část

Alpská vegetace ve Stubaii
Autor: dorena-wm

Stubaiblick má tři můstky, které mají velmi zvláštní význam. Poukazují na tři nápadné hory: První můstek je ve směru "Schlicker Mandl´n", druhý ve směru "König Serles" a třetí směrem k Innsbrucku na "Seilen-Geistern".

O každé z těchto tří hor se vypráví nějaká legenda nebo pohádka. Informační tabule u vyhlídkové plošiny vám právě tyto pohádky a pověsti přiblíží, a přenesou vás do doby mýtů. Ve středu platformy "bdí" horský duch nad přírodou.

Trasa Alpenpflanzenlehrpfad

Těsně nad vegetační hranici najdete mimořádně krásné různé typy rostlin. Od horní stanice lanovky Kreuzjochbahn vede okružní stezka k vrcholku Kreuzjoch do výšky 2.170 metrů a zpět k horní stanici. Na rozloze 1,5 ha mají návštěvníci Stubaitalu příležitost poznat až 60 různých skalniček.

Skalnaté kotliny s rostlinami, které se přizpůsobily, a barevné květinové louky svědčí o rozmanitosti alpského květinového světa. Koniklec, hořec a silenečka rostou v turistickém centru Schlick 2000 stejně jako kleč, pupava bezlodyžná anebo růže převislá. Všechny rostliny jsou odborně popsány.

Trasa Schlicker Naturlehrweg

Zejména pro rodiny s dětmi i s kočárky je určený tato stezka s mírným stoupáním od Kreuzjochu ke Schlicker Almu. Cesta vede borovými lesy a klečovými porosty, je doplněná informačními tabulemi a trvá asi 2 hodiny.

Mladí i starší se tady naučí poznat přírodu díky interaktivním stanicím. Kdo umí skočit tak daleko jako zajíc nebo jelen? Kdo rozpozná ptáky při jejich štěbetání? Mnoho dalších stanic tak přiblíží návštěvníkům přírodu hravou formou.

Trasy od střední stanice lanovky Froneben

* Okružní Rundwanderweg (žlutá) - tato mírná cesta vede přes Schlickeralm a Galtalalm, a zase zpět na Froneben. Trvá asi 2,5 hodiny.

* Pfarrachalm (červená) - vede přes Schlickerboden l Bergler Bründl a Pfarrachalmu, odsud dále přes Plöven dolů k dolní stanici lanovky Schlick. Délka necelých 5 hodin.

* Horní stanice lanovky Kreuzjochbahn (červená) - přes Galtalalm dále až k horní stanici Kreuzjoch. Trvá cca 2,5 hodiny.

* Vergör (červená) - z Fronebenu do Vergöru a dolů k dolní stanici. Délka asi 1,5 hodiny.

* Schlickeralm (žlutá) - trase vede přes modřínové louky Schlickerbodenu, podél úpatí Kalkögelu. Obzvláště ideální pro rodiny, cca 1,5 hodiny.

Trasy od horní stanice lanovky Kreuzjochbahn

* Kříž na vrcholku Kreuzjochu (červená) - asi 40 minut tam i zpět.

* Cesta kolem Kreuzjochu (červená) - jde se po jižní straně Kreuzjochu nahoru k Sennjochu, sestup následuje po severní straně. Délka asi 1,5 hodiny.

* Střední stanice Froneben (červená) - kratší varianta vede přes Zirmach ke Schlickeralmu a odtud až k Fronebenu (2 hodiny), delší varianta nahoru k Sennjoch a dále k chatě Starkenburger Hütte, poté přes Kaserstattalm, Knappenhütte a Galtalalm k Fronebenu (4,5 hodiny).

* Dolní stanice lanovky (červená) - přes jižní stranu Kreuzjochu k chatě Knappenhütte, odsud k Galtalalmu a dolů do Vergöru, a k dolní stanici lanovky.